Gezondheidsnet.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord
dinsdag, 26 september 2017

Rug-extensie

Na het trainen van de buikspieren moeten ook altijd de rugspieren in actie komen om het evenwicht te herstellen.

Onder begeleiding: Nee
Duur: 10 keer herhalen
Regelmaat: Om de dag
Goed voor: Een goede lichaamshouding en een krachtig centrum.
Kracht of cardio: Kracht

Ga plat op je buik liggen. Plaats je handen onder het voorhoofd op de grond. Trek de buik in en lift langzaam je bovenlichaam een paar centimeter van de grond. Hou even vast en ga langzaam terug. Adem uit als je opkomt, pauzeer op het hoogste punt. Adem in als je teruggaat naar de beginpositie.